Elastyczność to umiejętność dostosowywania się do zmian. Bycie elastycznym to cecha, którą powinien posiadać każdy przedsiębiorca. Obserwacja i prawidłowe reagowanie na wciąż zmieniające się potrzeby rynku są niekiedy kluczem do przetrwania firmy.
Na konieczność pójścia na ustępstwa biznesmen musi być przygotowany także podczas współpracy z innymi firmami. Przyda mu się tutaj bez wątpienia znajomość zasad i umiejętność negocjacji. Prowadząc firmę, trzeba być gotowym na przyjmowanie nowych rozwiązań i ulepszeń. Błędem jest niedopuszczanie, na przykład nowych rozwiązań technologicznych, usprawniających produkcję.
Elastyczność w biznesie to także umiejętność dostosowania się do potrzeb klienta. Firmy przez lata wypracowują sobie opinie otwartych na klienta, nie obawiających się współpracy z nim. Jak widać pojęcie elastyczności w biznesie ma szerokie znaczenie.
Jest to cecha pożądana u biznesmenów. Jednocześnie jednak powinna się ona odnosić nie do celów, a do sposobów ich realizacji. Przedsiębiorca musi wiedzieć do czego dąży i mieć plan działania. Na swojej drodze do sukcesu natrafia na wiele przeszkód, dlatego tak ważne jest dla niego umiejętne ich pokonywanie.