Kancelarie prawne nie mogą siebie reklamować. Jest to uwzględnione w Kodeksie Etyki Adwokackiej, wyszczególnione są w niej nakazy i zakazy, jakie obowiązują adwokatów. Jedyną możliwością, jaka im pozostaje to poinformowanie o prowadzonych działaniach. Tutaj adwokaci mogą posiadać własną stronę internetową, naklejkę informacyjną na drzwiach kancelarii oraz posiadanie broszur, wizytówek, teczek. Oczywiście wszystkie te sposoby nie mogą być nachalną reklamą, nie mogą wychwalać swoich osiągnięć, nie mogą również źle wspominać o konkurencji. Jednoczenie nie mogą posiadać banerów reklamowych, bilbordów, reklam w tv i Internecie. Ze względu na to, że nowych adwokatów przybywa, to trzeba znaleźć sposób, aby pozyskiwać nowych klientów. W jaki więc sposób promować się w sieci, aby nie uznano to jako reklamę bezpośrednią?
Posiadanie bloga związanego z branżą, którą się zajmujemy
Posiadanie bloga jest w dzisiejszych czasach najpopularniejszym sposobem na pozyskiwanie rozpoznawalności oraz najłatwiejszym, aby pokazać swoje umiejętności. Tutaj trzeba być ostrożnym, ponieważ nie służy nam on do chwalenia się swoimi osiągnięciami, czy nakłaniania odbiorców do skorzystania z oferowanych usług. Bloga prawnicy mają, aby opisywać rozwiązania pewnych sytuacji, w ten sposób pokazują swoje umiejętności, przy okazji zachęcając czytelników do skorzystania z posiadanej oferty. Możemy zamieszczać wpisy związane ze zmianami różnego rodzaju przepisów, informując odbiorców, aby byli przygotowani na coś innego. Bycie właścicielem bloga również pozwala nam na stworzenie newslettera, który pozwala zdecydować czytelnikowi, czy chce pozostawić swoje dane i być na bieżąco ze wszystkimi wpisami i uzyskać informacje o firmie.
Posiadanie konta na Facebooku oraz innych social mediach
Kodeks Etyki Adwokackiej nie zabrania korzystania również z portali społecznościowych. Tak jak w powyższym wypadku trzeba uważać, aby nie zostać osądzonym o serwowanie internautom reklamy bezpośredniej swojej firmy. Przykładem czego nie wolno zrobić to, zaserwowanie reklam sponsorowanych, które nie tylko będą się wyświetlały obserwującym danego profilu, ale również pozostałym użytkownikom portalu. Prowadzenie konta na Facebooku czy Instagramie powinno być jedynie miejscem, w którym potencjalni klienci będą mogli znaleźć ciekawe wpisy, które odpowiedzą na nurtujące ich pytania. Zamieszczane wpisy pomogą na budowanie wiarygodności oraz pokazanie profesjonalizmu danego adwokata. Podając przykład, możemy zamieścić post, który przedstawiać będzie jakieś luźniejsze zagadnienia.
Strona internetowa i jej pozycjonowanie w sieci
Jest to jedno z ważniejszych narzędzi marketingowych, które jest przydatne dla adwokata. Jako że w dzisiejszych czasach takich stron jest mnóstwo, trzeba sprawić, aby ta była w jak najwyższych wynikach wyszukiwania. W tym przypadku możemy na niej zamieszczać informacje związane z wykonywaną pracą, z zakresu działalności adwokata, dane potrzebne do kontaktu, czy przedstawienie usług, którymi się zajmuje dana kancelaria. Pozycjonowanie strony internetowej nie jest zabiegiem reklamy bezpośredniej, ponieważ tutaj prowadzimy działania poza witryną. Służą one do budowania naszego wizerunku, pozyskiwania nowych klientów oraz pokazywania swoich umiejętności.
Reklama kancelarii prawnej – podsumowanie
Jako że w dzisiejszych czasach adwokatów jest na pęczki, tak bardzo ważne jest wybicie się w celu pozyskiwania nowych klientów. Jeśli jest to robione w sposób zgodny z zasadami zawartymi w Kodeksie Etyki Adwokackiej, to jak najbardziej możemy z tego korzystać, chociażby w momencie, kiedy dopiero zaczynamy swoją pracę. Poprzez prowadzenie blogów, social media możemy budować swój wizerunek, pokazywać swoją wiedzę i pozyskiwać nowych klientów. Wiadomo z biegiem czasu, nie musimy już tak przykładać wagi do reklamowania bezpośredniego swoich usług.